Obchodné podmienky

Všeobecné obchodné podmienky

 

 1. Vymedzenie pojmov a úvodné ustanovenia

 

  • Prevádzkovateľom webovej stránky www.muller.sk,  ako aj poskytovateľom služieb dostupných na tejto webovej stránke je spoločnosť Propaganda House s. r. o., so sídlom Partizánska 2 811 03 Bratislava, IČO: 45903654, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava, DIČ: 2023142616, IČ DPH:
    SK2023142616, e-mail kontakt: eshop@muller.sk, (ďalej v texte aj ako „Prevádzkovateľ“).

 

  • Používateľom webovej stránky www.muller.sk a kupujúcim tovaru, ktorého kúpa je možná prostredníctvom webovej stránky www.muller.sk sa rozumie každá fyzická alebo právnická osoba, ktorá vstupuje na webovú stránku a objedná si tovar prostredníctvom webovej stránky www.muller.sk (ďalej v texte ako „Kupujúci“).

 

  • Predávajúcim je obchodný partner Prevádzkovateľa, ktorý na základe obchodnej dohody s Prevádzkovateľom www.muller.sk ponúka svoje tovary alebo služby prostredníctvom e-shopu www.muller.sk (ďalej v texte aj ako „Predávajúci“).

 

  • E-shopom www.muller.sk je počítačový systém umiestnený na webovej stránke www.muller.sk s verejným prístupom, ktorý umožňuje objednávanie tovarov alebo poskytnutie služieb. Prevádzkovateľ na webovej stránke www.muller.sk ponúka aj vlastný tovar, v prípade objednávky takéhoto tovaru má Prevádzkovateľ voči Kupujúcemu postavenie predávajúceho. E-shop zároveň umožňuje Kupujúcemu kúpu tovarov od Predávajúcich, ktorí využívajú priestor e-shopu na prezentáciu a ponuku svojich vlastných tovarov. V procese objednávania daného konkrétneho tovaru je Kupujúci vždy informovaný o tom, aký subjekt je predávajúcim daného konkrétneho tovaru (ďalej len „E-shop www.muller.sk“).

 

  • Podmienkami sa rozumejú tieto všeobecné obchodné podmienky Prevádzkovateľa upravujúce podmienky používania E-shopu, vzťahy medzi Prevádzkovateľom a Kupujúcim a Predávajúcim pri vstupe Kupujúceho do E-shopu , využívaní služieb E-shopu pri kúpe tovaru cez E-shop (ďalej v texte ako „Podmienky“).

 

  • Tovarom sa rozumie tovar Prevádzkovateľa alebo Predávajúceho ponúkaný alebo zakúpený prostredníctvom E-shopu . www.muller.sk  (ďalej v texte aj ako „Tovar“).
  • Príslušným orgánom dozoru je Slovenská obchodná inšpekcia, Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj, Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj, Prievozská 32, P.O. Box 5,820 07 Bratislava 27.
  • Kúpa Tovaru cez E-shop  je v prípade fyzických osôb možná len pre osoby staršie ako 16 rokov. Kupujúci – fyzická osoba pristúpením k týmto Podmienkam v procese registrácie vyhlasuje, že je starší ako 16 rokov. 

 

2. Ponuka Tovarov a uzatvorenie kúpnej zmluvy

 

  • V E-shope  je možné objednať si Tovar priamo od Prevádzkovateľa alebo od Predávajúcich. Prevádzkovateľ aj Predávajúci pri každom Tovare, ktorý je ponúkaný prostredníctvom E-shopu  uvádza minimálne nasledovné údaje:

 

  1. názov Tovaru,
  2. názov Predávajúceho alebo Prevádzkovateľa,
  3. fotografiu Tovaru,
  4. popis Tovaru,
  5. informáciu, či je daný Tovar skladom alebo nie,
  6. predpokladaný dátum expedície, ak je Tovar skladom,
  7. cenu za daný Tovar bez DPH a vrátane DPH, pokiaľ je Predávajúci platca DPH alebo konečnú cenu za daný Tovar, pokiaľ Predávajúci nie je platca DPH, pričom v  cene za Tovar nie sú zhrnuté náklady na dopravu Tovaru Kupujúcemu. Pri cene za Tovar, pri ktorej je rozlišovaná cena bez DPH a cena s DPH, sa za konečnú cenu Tovaru pokladá cena za Tovar s DPH.

 

  • Kupujúci má možnosť vybrať si Tovar ponúkaný prostredníctvom E-shopu. Kupujúci je oprávnený v procese objednávky Tovaru umiestniť do nákupného košíka Tovary od rôznych Predávajúcich alebo aj priamo od Prevádzkovateľa.

 

  • Zverejnenie ponuky Tovarov na E-shope  nepredstavuje návrh na uzavretie kúpnej zmluvy. Návrhom na uzavretie kúpnej zmluvy sa rozumie odoslanie a doručenie objednávky Kupujúceho Prevádzkovateľovi. Potvrdením objednávky zo strany Prevádzkovateľa, ktoré robí Prevádzkovateľ v prípade predaja vlastného Tovaru vo vlastnom mene vzniká medzi Kupujúcim a Prevádzkovateľom, kúpna zmluva. Potvrdením objednávky zo strany Prevádzkovateľa, ktoré robí Prevádzkovateľ v prípade predaja Tovaru Predávajúceho v mene Predávajúceho vzniká kúpna zmluva medzi Kupujúcim a Predávajúcim. Po odoslaní objednávky na Tovar zo strany Kupujúceho, Kupujúci obdrží e-mail o prijatí objednávky. V prípade, ak je pri danej objednávke zvolený spôsob platby za Tovar – bezhotovostný prevod, Kupujúci je informovaný o prijatí prostriedkov ďalším e-mailom.

 

  • Náklady na použitie komunikačných prostriedkov na diaľku (telefón, internet, atď.) pre uskutočnenie objednávky sú v bežnej výške, závislé na tarife telekomunikačných služieb, ktoré Kupujúci používa a tieto znáša Kupujúci.

 

  • Kupujúci má právo stornovať objednaný Tovar do 24 hodín od vzniku kúpnej zmluvy bez storno poplatku pri Tovare, ktorý je vyrábaný na zákazku, podľa špecifických požiadaviek spotrebiteľa alebo špeciálne pre jedného spotrebiteľa.

 

  • Na základe osobitnej obchodnej dohody medzi Prevádzkovateľom a Predávajúcim, Predávajúci poveril Prevádzkovateľa, aby poskytol Kupujúcemu pred uzavretím kúpnej zmluvy s Predávajúcim uzavretej na diaľku prostredníctvom E-shopu informácie podľa § 3 ods. 1 zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Ustanovenia týchto Podmienok sa s výnimkou článku II. Podmienok týkajú aj vzťahu medzi Predávajúcim a Kupujúcim.

 

  • Kupujúci súhlasí s elektronickým zasielaním elektronickej faktúry za dodaný Tovar.

 

3. Ďalšie práva a povinnosti Prevádzkovateľa, Predávajúceho a Kupujúceho

 

  • V prípade ponuky na Tovar, ktorý predáva priamo Prevádzkovateľ, a pri ktorom je Prevádzkovateľ označený ako predávajúci, Prevádzkovateľ zodpovedá za súlad ponuky s príslušnými právnymi predpismi, za riadne a včasné potvrdenie kúpnej zmluvy, za riadne a včasné dodanie Tovaru Kupujúcemu, za vybavenie uplatnených nárokov Kupujúceho vyplývajúcich zo všeobecnej zodpovednosti za vady predávaného Tovaru.

 

  • V prípade ponuky na Tovar predávaný Predávajúcim prostredníctvom E-shopu. Prevádzkovateľ sprostredkováva možnosť Kupujúcemu odoslať návrh na uzatvorenie kúpnej zmluvy na Tovar Predávajúceho prostredníctvom E-shopu, t.j. poskytuje Kupujúcemu Službu. Predávajúci zodpovedá najmä za súlad ponuky zverejnenej na E-shope rukahore.sk s príslušnými právnymi predpismi, za riadne a včasné potvrdenie kúpnej zmluvy, za riadne a včasné dodanie Tovaru Kupujúcemu, za vybavenie uplatnených nárokov Kupujúceho vyplývajúcich zo všeobecnej zodpovednosti za vady predávaného Tovaru.

 

  • Kupujúci je povinný plniť svoje povinnosť z uzatvorenej kúpnej zmluvy s Prevádzkovateľom alebo s Predávajúcim, t.j. najmä uhradiť za kúpený Tovar dohodnutú kúpnu cenu a objednaný Tovar prevziať.

 

  • Prevádzkovateľ/Predávajúci je oprávnený odstúpiť od uzatvorenej kúpnej zmluvy (zrušiť objednávku) z dôvodu nedostupnosti objednaného Tovaru alebo z dôvodu výskytu vyššie moci. O zrušení objednávky je Kupujúci vždy informovaný. 

 

4. Kúpna cena, platobné podmienky a dodacie podmienky 

  • Kúpna cena za objednaný Tovar je uvedená v objednávke. Kúpna cena vždy zahŕňa DPH a je stanovená v mene Euro. V kúpnej cene nie sú zahrnuté náklady na dopravu Tovaru a poplatky za platobné služby.

 

  • Predávajúci môže zaslať Tovar, ktorý je okamžite dostupný Kupujúcemu a zvyšnú časť objednávky doručí dodatočne v dohodnutej lehote, avšak za predpokladu, že Kupujúcemu nebude účtované žiadne dodatočné poštovné, okrem tých, ktoré bolo započítane v objednávke.

 

  • Predávajúci resp. Prevádzkovateľ je povinný do 30 dní od vzniku kúpnej zmluvy zaslať kupujúcemu Tovar, ak sa nedohodli inak, alebo ak pri Tovare nebola uvedená dlhšia dodacia lehota. Ak je Tovar skladom je expedovaný podľa kapacitných možností, v čo najkratšom čase.

 

  • Ak sa v objednávke nachádza viac druhov Tovaru a časť z nich nie je skladom, je Kupujúci informovaný osobitne ohľadom možnosti čiastočných dodávok Tovaru.

 

  • Faktúra (daňový doklad) za Tovar je zasielaná výhradne elektronicky, v zmysle zákona č. 222/2004 Z.z. o dani z pridanej hodnoty, § 71 ods. 1 písm. b) vo formáte PDF, a to po prijatí platby za zakúpený Tovar. Ak Kupujúci požiada o zaslanie faktúry aj v papierovej podobe, bude mu zaslaná dodatočne poštou.

 

  •  Za miesto plnenia sa považuje miesto, do ktorého je Tovar dodávaný.

 

  • Doprava Tovaru ku Kupujúcemu je zabezpečovaná Prevádzkovateľom a to prostredníctvom kuriérskej spoločnosti Paceta, prostredníctvom doručenia do určeného DEPO alebo v zásielkovne a to podľa preferencií Kupujúceho zvolených pri objednávke Tovaru. 

 

1.a Nadobudnutie vlastníckeho práva k Tovaru

 

  • Vlastnícke právo prechádza z Predávajúceho alebo z Prevádzkovateľa, v prípade predaja vlastného Tovaru na Kupujúceho až momentom úplného zaplatenia kúpnej ceny za objednaný Tovar prostredníctvom E-shopu.
  • Nebezpečenstvo náhodnej skazy a náhodného zhoršenia predmetu kúpy prechádza na Kupujúceho dňom prevzatia Tovaru Kupujúcim.

 

5. Zodpovednosť za vady

 

  • Predávajúci resp. Prevádzkovateľ v postavení predávajúceho preberá zodpovednosť za vady Tovaru. Kupujúci, ktorý má postavenie spotrebiteľa je informovaný o svojich právach vyplývajúcich zo zodpovednosti za vady a o postupe pri vybavovaní reklamácii Tovaru v reklamačnom poriadku Prevádzkovateľa, ktorý tvorí neoddeliteľnú súčasť týchto Podmienok a je dostupný tu. Text reklamačného poriadku je platný aj pre vybavovanie reklamácií na Tovar zakúpený od Predávajúcich.

 

  • Zodpovednosť za vady Tovaru, vrátane záruky za akosť vo vzťahu ku Kupujúcemu, ktorý nie je spotrebiteľom v zmysle zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov, sa riadia príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka.

 

  • Ak Kupujúci, ktorý má postavenie spotrebiteľa, nie je spokojný so spôsobom, akým Predávajúci alebo Prevádzkovateľ v postavení predávajúceho vybavil jeho reklamáciu, alebo ak sa domnieva, že boli porušené jeho práva, má možnosť obrátiť sa na Predávajúceho alebo Prevádzkovateľa so žiadosťou o nápravu e-mailom na eshop@muller.sk. Ak predávajúci na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo ak na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, má Kupujúci právo obrátiť sa s cieľom ochrany svojich spotrebiteľských práv na subjekt alternatívneho riešenia sporov v súlade so zákonom č.  391/2015 Z.z.o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. Počas alternatívneho riešenia sporov Kupujúci - spotrebiteľ spolupracuje so subjektom alternatívneho riešenia sporov v záujme rýchleho vyriešenia sporu. Návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu je možné podať spôsobom určeným podľa § 12 predmetného zákona. Subjektom alternatívneho riešenia sporov je „Slovenská obchodná inšpekcia, Prievozská 32, P.O. Box 5, 820 07 Bratislava 27“, resp. iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk). Kupujúci, ktorý je spotrebiteľ, je oprávnený si vybrať subjekt alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov, na ktorý sa obráti.V prípade cezhraničného sporu má kupujúci - spotrebiteľ právo obrátiť sa na Európske spotrebiteľské centrum, ktoré mu poskytne adresu na doručovanie, elektronickú adresu alebo telefonický kontakt na subjekt alternatívneho riešenia sporov, ktorý je príslušný na riešenie jeho sporu.

 

  • V súlade s článkom14 Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 524/2013 z 21.05.2013 o riešení spotrebiteľských sporov online, ktorým sa mení nariadenie (ES) č. 2006/2004 a smernica 2009/22/ES, Kupujúci, ktorý je spotrebiteľom má právo svoje práva a nároky, vyplývajúce zo zmluvného vzťahu (kúpnej zmluvy alebo zmluvy o službách online) s predávajúcim, uplatňovať v rámci alternatívneho online riešenia sporov. Riešenie sporov online zabezpečuje platforma prevádzkovaná Európskou Komisiou. Kupujúci, ktorý je spotrebiteľ, je oprávnený využiť platformu RSO na riešenie sporov, v jazyku, ktorý si zvolí. Platforma RSO je prístupná online na https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage.

 

  • Alternatívne riešenie sporov môže využiť len Kupujúci - fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku.

 

  • V prípade akýchkoľvek iných žiadostí alebo sťažností, je Kupujúci oprávnený obrátiť sa na Prevádzkovateľa na jeho kontaktné údaje uvedené v článku I. týchto Podmienok.

 

6. Náhrada škody v prípade neprevzatia Tovaru

 

  • Prevádzkovateľ v postavení predávajúceho alebo Predávajúci má právo na náhradu škody (podľa § 420 a nasl. Občianskeho zákonníka), v prípade že si Kupujúci objednal Tovar, ktorý nestornoval resp. neodstúpil od zmluvy a zároveň od dopravcu neprevzal tento Tovar alebo po výzve Prevádzkovateľa alebo Predávajúceho si v prípade zvolenia osobného odberu Tovar neprevzal v určenej lehote na odber. Týmto konaním Kupujúci porušil svoju povinnosť prevziať si objednaný Tovar.

 

  • Pri určovaní výšky náhrady škody, predávajúci berie do úvahy predovšetkým dopravné náklady a s tým spojené poplatky v prípade zaslania Tovaru, náklady spojené s balením, expedíciou a administráciou objednávky ako aj všetky ostatné náklady, ktoré mu vznikli s realizáciou predmetnej objednávky a zároveň má právo si účtovať i ušlý zisk.

 

  • Predávajúci má právo aj neuplatniť si právo na náhradu škody alebo si uplatniť toto právo len z časti. 

 

  1. Informácie pre Kupujúceho, ktorý má postavenie spotrebiteľa

 

  • Podľa zákona 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji Tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom (ďalej ako „Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru na základe zmluvy uzavretej na diaľku“) je Kupujúci, ktorý je spotrebiteľom, oprávnený bez uvedenia dôvodu odstúpiť od kúpnej zmluvy do 14 dní odo dňa prevzatia Tovaru. V zmysle Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru na základe zmluvy uzavretej na diaľku však Kupujúci nemôže využiť právo na odstúpenie od zmluvy, ktorej predmetom je:
  1. a) predaj tovaru alebo poskytnutie služby, ktorých cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
  2. b) predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa,
  3. c) predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,
  4. d) predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,
  5. e) predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
  6. f) predaj alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktoré predávajúci nemôže ovplyvniť,
  7. g) vykonanie naliehavých opráv alebo údržby, o ktoré spotrebiteľ výslovne požiadal predávajúceho; to neplatí pre zmluvy o službách a zmluvy, ktorých predmetom je predaj iného tovaru ako náhradných dielov potrebných na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli uzavreté počas návštevy predávajúceho u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto služby alebo tovary vopred neobjednal,
  8. h) predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových záznamov alebo počítačového softvéru predávaných v ochrannom obale, ak spotrebiteľ tento obal rozbalil,
  9. i) predaj periodickej tlače s výnimkou predaja na základe dohody o predplatnom a predaj kníh nedodávaných v ochrannom obale,
  10. j) poskytnutie ubytovacích služieb na iný účel ako na účel bývania, preprava tovaru, nájom automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času a podľa ktorej sa predávajúci zaväzuje poskytnúť tieto služby v dohodnutom čase alebo v dohodnutej lehote,
  11. k) poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy.

 

  • V prípade, ak má Kupujúci záujem využiť právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy v súlade so Zákonom ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru na základe zmluvy uzavretej na diaľku je povinný odoslať oznámenie o odstúpení najneskôr v posledný deň  lehoty určenej na odstúpenie na kontaktnú adresu Prevádzkovateľa. Kupujúci je povinný po oznámení o odstúpení od zmluvy zaslať alebo doručiť osobne predmet zmluvy, od ktorej odstupuje spolu so všetkou dokumentáciou – napr. originálom faktúry, návodom a inou dokumentáciou k Tovaru, ktorá mu bola doručená spolu s Tovarom, najneskôr však do 14 dní odo dňa odstúpenia. Prevádzkovateľ odporúča Kupujúcemu, aby si vyhotovil pre vlastnú potrebu kópiu faktúry a Tovar zasielal doporučene a ako poistenú zásielku.

 

  • Prevádzkovateľ vráti Kupujúcemu zaplatené plnenie za Tovar kúpený od Prevádzkovateľa vrátane nákladov na dopravu a dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov, prípadne v mene Predávajúceho vráti Kupujúcemu plnenie za Tovar kúpený od Predávajúceho vrátane nákladov na dopravu  a dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov. Prevádzkovateľ alebo Predávajúci však nemusí vrátiť peniaze skôr ako je mu doručený Tovar alebo Kupujúci nepreukáže zaslanie Tovaru, to neplatí v prípade ak Predávajúci navrhol, že si Tovar vyzdvihne sám. Pri odstúpení od zmluvy, predmetom ktorej je predaj Tovaru, Prevádzkovateľ alebo Predávajúci nie je povinný vrátiť Kupujúcemu povinné platby, skôr ako mu je Tovar doručený alebo kým Kupujúci nepreukáže zaslanie Tovaru späť Predávajúcemu alebo Prevádzkovateľovi, ibaže Predávajúci/Prevádzkovateľ navrhne, že si Tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby.

 

  • Predávajúci resp. Prevádzkovateľ nie je povinný uhradiť Kupujúcemu dodatočné náklady, ak si Kupujúci výslovne zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný Predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil Kupujúci a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný Predávajúcim resp. Prevádzkovateľom.

 

7. Odstúpenie od zmluvy

 

  • K odstúpeniu od Zmluvy, teda k ukončeniu zmluvného vzťahu medzi Nami a Vami od jeho začiatku, môže dôjsť z dôvodov a spôsobmi uvedenými v tomto článku, prípadne v ďalších ustanoveniach Podmienok, v ktorých je možnosť odstúpenia výslovne uvedená.

 

  • V prípade, že ste Spotrebiteľ, máte v súlade s ustanovením § 20 Zákona o ochrane spotrebiteľa právo odstúpiť od Zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní odo dňa prevzatia Tovaru, resp. uzavretia Zmluvy, ktorej predmetom je poskytnutie služby, resp.  uzavretia Zmluvy o dodaní digitálneho obsahu, ktorý dodávame inak ako na hmotnom nosiči . V prípade, že sme uzavreli Zmluvu, ktorej predmetom je niekoľko druhov Tovaru alebo dodanie niekoľkých častí Tovaru, začína táto lehota plynúť až dňom prevzatia poslednej časti Tovaru, a v prípade, že sme uzavreli Zmluvu, na základe ktorej Vám budeme Tovar dodávať pravidelne a opakovane, začína plynúť dňom prevzatia prvej dodávky. Od Zmluvy môžete odstúpiť akýmkoľvek preukázateľným spôsobom (najmä zaslaním e-mailu alebo listu na Naše adresy uvedené pri Našich identifikačných údajoch v Podmienkach). Pre odstúpenie môžete využiť aj vzorový formulár poskytovaný z Našej strany, ktorý tvorí prílohu č. 2 Podmienok. Ste oprávnený odstúpiť od Zmluvy aj len vo vzťahu ku konkrétnemu Tovaru alebo Tovarom, ak sme na základe Zmluvy dodali alebo poskytli viacero Tovarov. Účinky odstúpenia od Zmluvy sa vzťahujú aj na prípadnú každú doplnkovú zmluvu k Zmluve, to neplatí ak sa výslovne dohodneme inak. Po obdŕžaní oznámenia o odstúpení od Zmluvy Vám e-mailom alebo na trvanlivom médiu bezodkladne poskytneme Naše potvrdenie o jeho doručení.

 

  • V prípade, že ste Spotrebiteľ a nedodáme Vám Tovar včas, ste oprávnený od Zmluvy odstúpiť aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty podľa § 517 ods. 1 Občianskeho zákonníka, ak (i) Vám odmietneme Tovar dodať, (ii) včasné dodanie bolo mimoriadne dôležité vzhľadom na všetky okolnosti uzavretia Zmluvy, (iii) ste Nám pred uzavretím Zmluvy oznámili, že včasné dodanie je mimoriadne dôležité.

 

  • Ani ako Spotrebiteľ však nemôžete od Zmluvy odstúpiť v prípadoch, keď je predmetom Zmluvy:
  1. poskytnutie služby, ak došlo k úplnému poskytnutiu služby a poskytovanie služby začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od Zmluvy s Vaším výslovným súhlasom a zároveň ste vyhlásili, že ste bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu strácate právo na odstúpenie od Zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak ste podľa Zmluvy povinný zaplatiť Cenu;
  2. predaj Tovaru, ktorého Cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý nemôžeme ovplyvniť a ku ktorému môže  dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od Zmluvy;
  3. predaj alkoholických nápojov, ktorých Cena bola dohodnutá v čase uzatvorenia Zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich Cena závisí od pohybu cien na trhu, ktoré nemôžeme ovplyvniť;
  4. predaj Tovaru, ktorý bol zhotovený podľa vašich špecifikácií alebo ktorý bol vyrobený pre Vás na mieru;
  5. predaj Tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze a Tovar, ktorý bol po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným;
  6. predaj Tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený;
  7. predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, audiovizuálnych záznamov alebo softvéru predávaných v ochrannom obale, ak došlo po dodaní Tovaru k porušeniu pôvodného obalu;
  8. predaj periodickej tlače s výnimkou predaja na základe zmluvy o predplatnom;
  9. dodanie digitálneho obsahu, ak nebol dodaný na hmotnom nosiči a bol dodaný s Vašim predchádzajúcim výslovným súhlasom pred uplynutím lehoty na odstúpenie od Zmluvy a My sme Vám oznámili, že nemáte právo na odstúpenie od Zmluvy.
  • Lehota na odstúpenie podľa čl. 8.2 Podmienok sa považuje za zachovanú, ak Nám v jej priebehu (najneskôr však v jej posledný deň) odošlete oznámenie, že od Zmluvy odstupujete.

 

  • V prípade odstúpenia od Zmluvy Vám bude Cena vrátená do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o  odstúpení na Váš bankový účet, z ktorého bola pripísaná, prípadne na Váš bankový účet zvolený v odstúpení od Zmluvy. Suma však nebude vrátená skôr, než Nám Tovar vrátite či preukážete, že došlo k jeho zaslaniu späť Nám. Tovar Nám prosím vracajte čistý, pokiaľ možno vrátane originálneho obalu.

 

  • V prípade odstúpenia od Zmluvy podľa čl. 8.2 Podmienok ste povinný v lehote do 14 dní od odstúpenia Nám Tovar zaslať, odovzdať Tovar Nám alebo Nami poverenej osobe na prevzatie Tovaru, pričom  nesiete náklady na vrátenie Tovaru k Nám. To neplatí ak sa dohodneme, že si Tovar vyzdvihneme osobne alebo prostredníctvom Nami poverenej osoby. Lehota je zachovaná, ak bol Tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty. Vy máte naopak nárok na to, aby sme Vám vrátili Cenu za dopravu, ale len vo výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu spôsobu dodania Tovaru, ktorý sme pre dodanie Tovaru ponúkali. Uvedené v prvej vete tohto bodu platí aj pre vrátenie hmotného nosiča, na ktorom Vám bolo dodané Digitálne plnenie v rámci Zmluvy na poskytnutie digitálneho plnenia. Po Vašom odstúpení od Zmluvy na poskytnutie digitálneho plnenia sme tiež oprávnení zamedziť Vám v ďalšom používaní Digitálneho plnenia, najmä, obmedzením prístupu k Digitálnemu plneniu alebo zrušením Vášho užívateľského účtu. Ak je predmetom Zmluvy, od ktorej odstupujete poskytovanie služby, ste povinný Nám uhradiť Cenu za skutočne poskytnuté plnenie do dňa doručenia oznámenia o odstúpení od Zmluvy, ak ste pred poskytnutím plnenia udelili výslovný súhlas so začatím poskytovania služby.

 

  • Za škodu zodpovedáte v prípadoch, kedy bude Tovar poškodený v dôsledku Vášho nakladania s ním inak, než je nutné s ním nakladať s ohľadom na jeho povahu a vlastnosti. Spôsobenú škodu Vám v takom prípade vyúčtujeme potom, čo Nám Tovar bude vrátený a splatnosť vyúčtovanej čiastky je 14 dní.

 

  • My sme oprávnení odstúpiť od Zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti Tovaru, alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ Tovaru dohodnutého v Zmluve prerušil výrobu alebo vykonal závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia Našich povinností zo Zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci, alebo ak ani pri vynaložení všetkého Nášho úsilia, ktoré možno od Nás spravodlivo požadovať, nie sme schopní Vám Tovar dodať v lehote určenej týmito Podmienkami. V týchto prípadoch sme povinní Vás o tejto skutočnosti bez zbytočného odkladu informovať a vrátiť Vám už uhradenú Celkovú cenu za Tovar, a to v lehote 14 dní od dňa oznámenia o odstúpení od Zmluvy. Uhradenú Celkovú cenu za Tovar Vám vrátime rovnakým spôsobom akým ste Celkovú cenu uhradil Vy, pričom tým nie je dotknuté právo sa s Vami dohodnúť na inom spôsobe vrátenia platby, ak v súvislosti s tým Vám nebudú účtované žiadne ďalšie poplatky.

 

  • Od Zmluvy sme oprávnení odstúpiť aj v prípade, ak ste Tovar neprevzali do 5 pracovných dní odo dňa, keď Vám vznikla povinnosť Tovar prevziať.  

 

8. Ochrana osobných údajov a súkromia

 

  • Prevádzkovateľ spracúva osobné údaje Kupujúceho v rozsahu, spôsobom a na účely, ktoré sú v súlade s ustanoveniami nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27.apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) a zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.

 

  • Osobné údaje Kupujúceho sú spracúvané Prevádzkovateľom na účel uzavretia a plnenia kúpnej zmluvy a plnenia záväzkov vyplývajúcich z kúpnej zmluvy, alebo v súvislosti s ňou, na účel vedenia účtovnej a daňovej evidencie, na účel poskytnutia Služby, na účel priameho marketingu, na účel vybavovania reklamácií či iných žiadostí alebo sťažností Kupujúceho. Prevádzkovateľ ich teda spracúva najmä pri vybavovaní objednávok, vystavovaní faktúr, doručovaní objednaného Tovaru, evidencii objednávok a kúpnych zmlúv, evidencii osôb navštevujúcich web stránky Prevádzkovateľa a pri vybavovaní prípadných reklamácií. 

 

  • Prevádzkovateľ Kupujúceho informuje, že v zmysle § 62 ods. 3 zákona č. 351/2011 Z.z. o elektronických komunikáciách v znení neskorších právnych predpisov (ďalej len „Zákon o elektronických komunikáciách“) ho môže oslovovať volaniami, zasielaním e-mailov a SMS správ na kontaktné adresy, ktoré uviedol pri objednávke Tovaru na účel priameho marketingu vlastných podobných tovarov a služieb. Volanie, e-mail alebo SMS správa podľa predchádzajúcej vety môže mať informačný alebo reklamný charakter a ich pôvodcom je Prevádzkovateľ. Nesúhlas s volaním alebo so zasielaním týchto e-mailov alebo SMS správ môže Kupujúci kedykoľvek oznámiť Prevádzkovateľovi zaslaním e-mailu na adresu eshop@muller.sk alebo jednoduchým odhlásením sa z odberu pri každom doručení e-mailovej správy kliknutím na odkaz na konci e-mailovej správy.

 

9. Záverečné ustanovenia

 

  • Tieto Podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť dňa 4.3.2025

 

  • Pokiaľ má Kupujúci postavenie spotrebiteľa v zmysle príslušných právnych predpisov, právne vzťahy neupravené týmito Podmienkami sa spravujú najmä ustanovenia zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších právnych predpisov a príslušnými ustanoveniami právnych predpisov zameraných na ochranu spotrebiteľa. V prípade, ak danému Kupujúcemu nemožno priznať postavenie spotrebiteľa, na otázky neupravené Podmienkami sa uplatnia príslušné ustanovenia zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších právnych predpisov.  

 

  • Prevádzkovateľ je oprávnený tieto Podmienky upravovať najmä z dôvodu zmien právnych predpisov, technologických zmien, ale aj z dôvodu rozšírenia alebo zmien služieb poskytovaných Prevádzkovateľom. Nová verzia Podmienok sa použije na kúpne zmluvy uzatvorené na základe objednávok Kupujúcich doručených Prevádzkovateľovi odo dňa nadobudnutia účinnosti zmenených alebo nových Podmienok.

 

  • Ak sa niektoré ustanovenia týchto Podmienok ukážu ako celkom alebo sčasti neplatné alebo neúčinné, nie je tým dotknutá platnosť alebo účinnosť ostatných ustanove­ní týchto Podmienok. Namiesto neplatných alebo neúčinných ustanovení sa použije právna úprava, ktorá, pokiaľ je to možné, sa čo najviac približuje zmys­lu a účelu takýchto neplatných ustanovení týchto Podmienok. Obdobne sa bude postupovať aj v prípade, ak sa zistí, že niektoré z ustanovení týchto Podmienok je nevykonateľné.

 

  • Akékoľvek nezrovnalosti a spory vzniknuté v súvislosti s týmito Podmienkami sa budú riešiť predovšetkým vzájomnou dohodou. Avšak, ak nedôjde k takejto vzájomnej dohode budú všetky spory vyriešené s konečnou platnosťou príslušným súdom v Slovenskej republike.

 

Príloha č. 1 - Formulár pre reklamáciu

Adresát:        Propaganda House s. r. o.
Partizánska 2 811 03 Bratislava

IČO: 45903654
DIČ: 2023142616

 

Uplatnenie reklamácie

Vyplní Spotrebiteľ

Meno a priezvisko:

 

Adresa bydliska:

 

Vyplní Podnikateľ – fyzická osoba

Obchodné meno:

 

Adresa bydliska / Sídlo:

 

IČO/Zápis

 

Vyplní Podnikateľ – právnická osoba

Obchodné meno:

 

Sídlo právnickej osoby:

 

IČO/údaj o zápise v Obchodnom registri:

 

Meno a priezvisko osoby, ktorá koná v mene Podnikateľa – právnickej osoby/funkcia

 

E-mailová adresa:

 

Číslo objednávky a faktúry:

 

Dátum objednania:

 

Dátum prevzatia tovaru:

 

Tovar, ktorý je reklamovaný (názov a kód):

 

Popis a rozsah vád tovaru:

 

Ako zákazník predávajúceho požadujem, aby moja reklamácia bola vybavená nasledovným spôsobom:

 

Prajem si vrátiť peniaze na bankový účet (IBAN)/iným spôsobom